Задание. Прочитайте диалог. Все ли языковые средства используются уместно?
A: I'm glad you're still here! I regret that I was unable to come earlier.
B: Don't worry. The bus hasn't come yet.
A: I was just walking out when the phone rang. It was my mother and…
well, you know how my mother talks!
B: I'm surprised you aren't later!
Задание. Уместно ли употребление выделенных курсивом слов? Объясните, почему вы так думаете.
1. «Ladies and gentlemen! Let me give the floor to our prof who is the
honorable guest of our meeting today.»
2. «This way, please,» said the scientist to the foreign guests. «I'm going
to show you our largest lab.»
3. «Bye-bye, mum ! I'll be at home at about 5.»
Задание. В следующем отрывке вам нужно объяснить выделенные слова автора. Почему манера речи господина Рейтере, выдавала в нем иностранца?
«Yes, yes, I see what you mean,» said Mr. Reiter. «But indeed, I do no see that I can be much help to you. I am new here this season and I did no speak much with Mrs. Leidner. I regret, but indeed I can tell you nothing.»
There was something stiff and foreign in the way he spoke, though, of course, he hadn't got any accent. (A. Christie)
Задание. Прочитайте следующий отрывок, объясните, почему стиль речи Джеральда вызывает негативную реакцию всех других участников разговора.
Mrs. Conway: Now then, Gerald, we're all waiting. Tell us about it.
Gerald (in dry legal tone): Acting under instructions from Mrs. Con-ay, after it was decided you should all meet here, I have prepared a short statement of Mrs. Conway's present financial position -
Mrs. Conway (protesting): Gerald.
Gerald (rather despairing): Yes?
Mrs. Conway: Must you talk in that awful dry inhuman way? I mean, after all, I've known you since you were a boy, and the children have known you all their lives, and you're begining to talk as if you'd never seen any of us before. And it sounds horrid.
Gerald: But I'm not here now as a friend of the family, but as your solicitor.
Mrs. Conway (with dignity): No. You're here as a friend of the family who also happens to be my solicitor. And I think it would be much better if you told us all in a simple friendly way what the position is.
Alan: I think that would be better, you know, Gerald.
Kay: So do I. When you turn on that legal manner, I can't take you seriously. (J.B. Priestley)
Задание. Прочитайте текст, объясните, почему Кристофер Робин не понимает Сову.
It rained. On the morning of the fifth day Christopher Robin saw the water all round him, and knew that for the first time in his life he was on a real island. Which was very exciting.
It was on this morning that Owl came flying over the water to say «How do you do» to his friend Christopher Robin.
-I say, Owl, said Christopher Robin, - isn't this fun? I'm on the island!
- The atmospheric conditions have been very unfavourable lately, said Owl.
- The what?
- It has been raining, explained Owl.
- Yes, said Christopher Robin, — it has.
- The flood-level has reached an unprecedent height.
- The who?
- There's a lot of water about, explained Owl.
- Yes, said Christopher Robin, — there is.
- However, the prospects are rapidly becoming more favourable. At any moment —
Комплекс заданий ЕГЭ по информатике
На сегодняшний день нет ни одного учебника по информатике, по которому можно подготовиться к ЕГЭ, не прибегая к использованию других учебников и пособий. Учителям приходится использовать комбинацию допущенных и рекомендованных учебников в сочетании с теми, в которых та или иная тема изложена методи ...
Диалектная лексика как предмет и объект изучения в школе
На огромных просторах Российской Федерации распространен русский национальный язык. Все русские понимают друг друга, но не все говорят одинаково. Порой мы этого не замечаем, а иногда отличия от привычного нам строя речи бывают столь велики, что мы сразу их чувствуем и обращаем на них внимание . Реч ...
Ориентировка в пространстве и времени
Программа младшей группы предлагает учить детей различать пространственные направления от себя: впереди (вперед) — сзади (назад), слева (налево) — справа (направо). Основой различения пространственных направлений служит четкое различение детьми частей своего тела и определение сторон на самом себе. ...
Обучение было и всегда будет, пока живет человечество. Можно сказать, что подготовка молодого поколения к участию в жизни общества путем передачи социального опыта есть неотъемлемая общественная функция во все времена и у всех народов.